Soms geen licht

Afgelopen dinsdag 12 km gelopen, vandaag ruim 15. Ik loop niet zo rap, maar de afstanden worden wel groter, en dat is voorlopig prima. Vanmorgen zei het weerbericht op Teletext dat het in de loop van de dag kon gaan plenzen, en als je dan toch een vrije dag hebt zou het wel stom zijn om dat dan maar af te wachten. Dus om kwart voor negen ging ik op pad. De eerste kilometer frisse voeten door de natte straten, maar daarna ging het prima. Ik was uiteindelijk wel blij dat ik thuis was, want ik begon wel wat moe te worden. Ik denk dat ik de 16 van zondag en de 12 van dinsdag toch nog niet helemaal goed verwerkt had. Als  het er van komt loop ik zaterdag nog een klein stukje, en dan zondag pas weer een langere afstand. Dat moet dan wel ’s morgens gebeuren, want ’s middags vieren we de verjaardag van mijn vader.

Sinds vorige week dinsdag hebben we gezeur met de auto. De zekering van de remlichten brandt steeds door, en we komen er maar niet achter waar het in zit. Ik heb mijn auto sinds begin dit jaar in onderhoud bij "Albert" in de straat hierachter. Aardige man, en redelijke rekeningen. Maar ook Albert heeft het euvel nog niet gevonden. Hij heeft al van alles geprobeerd, maar het wonderlijke is ook dat het bij hem nog maar een keer fout is gegaan. Hij had uiteindelijk bedacht dat het mogelijk de schakelaar voor de remlichten, of de schakelaar voor de achteruitrijlichten zou kunnen zijn. Hij kon afgelopen week echter niet aan nieuwe schakelaars komen. Omdat zijn sterkste verdenking uitging naar de achteruitrijlichtenschakelaar (scrabble!) heeft hij die voorlopig ontkoppelt. Inmiddels is de zekering echter weer kapot gegaan dus ook die hypothese is in rook opgegaan.
Zelf ben ik inmiddels op het spoor gaan zitten van de aansluiting van het ‘stopcontact’ bij de trekhaak. IK heb zojuist een van de draden die vanuit de rechterlampenunit naar dat  stopcontact lopen doorgeknipt. Nu werken de remlichten nog, maar hoe lang zal het duren? Het vervelende is dat je zo een beetje de hele auto moeten demonteren om de draden vanuit het zekeringenkastje te kunnen volgen naar de diverse stroomverbruikers, want ja, in principe kan het overal zitten. Zo’n complete verbouwing zit je ook niet echt op te wachten.
Wordt vervolgd…

Dit bericht is geplaatst in Algemeen. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *