record

Vandaag heb ik een dag rust gehouden nadat ik de 10 dagen daaraan voorafgaand elke dag had gelopen. Dat had ik nog nooit eerder gedaan, ook niet volgens mij, toen ik nog met schoenen aan liep. Een jaar geleden zou dit beslist onmogelijk zijn geweest, mijn voeten zouden na een training te gevoelig zijn om meteen de volgende dag weer op pad te gaan.
Even een overzichtje:

22-2 10,3 km
23-2 7,5 km
24-2 15,0 km
25-2 5,0 km
26-2 8,0 km
27-2 6,0 km
28-2 10,4 km
29-2 8,6 km
1-3 8,6 km
2-3 12,0 km

Kijk, het zijn natuurlijk geen wereldafstanden, maar ik ben er zelf erg tevreden over.
Ik vind het zelf ook nog steeds onvoorstelbaar wat mijn voeten allemaal kunnen hebben. Okee, ik loop wel eens een glassplintertje op, maar dat is ook wel zo’n beetje het ergste.

Het enige waar ik momenteel echt een beetje mee moet uitkijken is mijn rechter achillespees. In het begin van een training is hij vaak wat stijf, soms bijna pijnlijk, maar na ruim een kilometer is het dan over en heb ik er geen last meer van. Toch beschouw ik het wel als een signaal dat ik moet uitkijken voor overbelasting.

Wat ik nog niet gedaan heb ik het parcours testen van de Dwars door Dordtloop. Als dat er een beetje mee door kan, en het weer is tegen die tijd (begin april) een beetje te pruimen, dan lijkt het me wel leuk om mee te doen.

5 reacties

  1. Peter,
    Gefeliciteerd met dit record! Het zal nog wel even duren voordat ik zover ben, voorlopig is het bij mij nog minder dan 1x per week….

  2. PS
    Ik ben benieuwd naar de reacties op je BV van de andere lopers straks in die wedstrijd!

  3. Daar ben ik uiteraard ook erg benieuwd naar. Veel ongeloof zal mijn deel zijn denk ik. 🙂
    Als ik mee doe ben ik in elk geval vast besloten om niet als laatste te eindigen, al was het maar om opmerkingen te voorkomen die een relatie aangeven tussen de laatste plek en de BV. Hoewel ik geen snelle loper ben hoeft dat, gezien de tijden van de vorige jaren, geen probleem te zijn.

  4. matthijs scaf

    7 maart 2008 at 17:11

    Dat zijn aardig wat kilometers, ik loop nu ook zo ongeveer elke dag, maar ik heb zelf eigenlijk geen idee hoeveel kilometers dat zijn, 1x per week doe ik een duurloop o.i.d en verder is het voor mij nu vooral intervalachtige training in het diemerpark bij ijburg daar ligt een fantastisch stuk kaarsrecht zwart asfalt, gemarkeerd met paaltjes om de 200 meter, en een soort savanne om uit te lopen.
    Daar ben ik er ook achtergekomen dat het ook erg leuk is om hard te gaan, en dat dit op blote voeten zoveel soepeler gaat. zo heb ik zondag jl een 200 meter in tot mijn eigen stomme verbazing in 34 seconden gelopen, dat is voor mij erg hard. Ook zijn de blikken van inlineskaters die dan worden ingehaald anders dan wanneer ik blootsvoets wandel. Snelheid maken op blote voeten geeft ook een speciale kick.
    Ik moet ook zeggen dat ik vooral op de kortere afstanden het eerst het grote verschil met schoenen gevoeld heb.
    Maar dan nu het vraagje waar ik mee zat, ik wil wellicht volgende week een officieel loopje van tien kilometer gaan doen, waar laat ik mijn chip?

  5. Hallo Matthijs,
    De ervaring ‘snel’ te gaan (tussen aanhalingstekens, want zo snel ben ik niet) op blote voeten vind ik ook erg prettig. Bij mij hoofdzakelijk op de atletiekbaan, op de weg doe ik mijn duurlopen, en die gaan niet echt snel.
    Voor wat betreft de chip, ik denk dat het voldoende is om hem met een veter of een elastisch bandje aan je enkel te bevestigen, maar ik heb er zelf ook nog geen ervaring mee.

Laat een reactie achter op Dick Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2020 Onderweg

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑