week 23 zondag (5,3 km; 20,7 C; zonnig)

En toen had ik ineens twee weken niet meer gelopen. Eerst een paar keer omdat ik de motivatie niet voelde om weer op pad te gaan, daarna omdat ik dacht: misschien is het ook wel goed om even een paar weken helemaal niet te lopen.

Afgelopen week heb ik een voorzichtig opbouwschema gemaakt. Het begint met een kilometer of vijf, en voorzichtig in een aantal weken opbouwend naar 9, 10 kilometer.
De afstand is steeds opgedeeld in kleinere stukken, van 500-1000 meter, en wordt afgesloten met 50-100 meter wandelen.

Afgelopen zondag de eerste keer: 10 X 400 meter gevolgd door honderd meter wandelen. Tijdens de eerste 400 kwam er wat stijfheid opzetten, maar na de wandeling van 100m was het weg en kwam niet meer terug. Na afloop de trapoefening (3 X 15 keer) en verder rustig gedaan.
Later in de middag wat stijf, maar nadat we wat gewandeld hadden was het weg.

Ook vanmorgen nergens last van, dus het begin is veelbelovend. Morgen volgende training.

Planning komende week:
dinsdag: 10 X (500m + p=100m)
vrijdag: 10 X (550m + p=50m)
zondag: 6 X (900m +p=100m)
Alle tempo’s voorlopig rustig aan op DL1.

1 reactie

  1. Is het een idee, direkt na het lopen een minuut of 10 een icepack verpakt in een theedoek tegen je archilles te houden. De bedoeling is dan de onsteking/geirriteerdheid meteen aan te pakken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2020 Onderweg

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑