Verkeken

Kort berichtje. Om half twaalf de deur uit. Lange tight, hemd met shirt met korte mouwen er overheen. Dat bleek al snel te warm. Shirt uitgetrokken en na een poosje tussen mijn broeksband gedaan. Daar had ik verder geen last van.
Ik gebruikte een andere aanloop naar mijn ‘normale’ 12 km route, en was er van overtuigd dat dit veel langer was dan normaal. Dat bleek echter slechts krap 500 m te zijn.
Dus uiteindelijk ongeveer 12,5 km gelopen, en dat is een mooi begin van de week.

4 reacties

  1. matthijs

    Ik begin je nu wel enorm te benijden, dat wil zeggen dat ik langzamerhand de kalk van de muren begin te knagen, grappig is wel dat mijn voetblessure vrijwel exact dezelfde is als die van jou van vorig jaar. Zowel qua oorzaak (onkwetsbaarheidswaan, dagen achter elkaar trainen) symptomen, en verloop (“de eerste drie weken veranderde er vrijwel niets”, ) Bij mij is de pijn wel wat heftiger geweest, onder andere door stom toeval, het gebeurde exact op het vijf kilometerpunt van mijn tien kilometerroute, en moest mij wandelend vijf kilometer naar mijn fiets spoeden vanwege een afspraak.
    Affijn, ik heb morgen vier weken niet hardgelopen, maar het herstel is voorspoedig te noemen. Gisteren vijf minuten fietsenrekslalom met minipasjes gedaan en een stukje fakirasfalt gewandeld, waar bleek dat mijn zolen gelukkig nog een tijd doorgegroeid zijn.
    Je documentatie is voor mij erg nuttig, zowel doordat ik enig idee heb wat er aan de hand is, en nog even gduld moet hebben, en ook doordat ik weet dat het echt overgaat.
    Ik ga mij maar in het kader van de geduldoefening maar wat intervallen met blote voeten in een bak met chloorwater.

  2. matthijs scaf

    O, voor de duidelijkheid, voordat iemand denkt dat ik thuis gekke dingen aan het doen ben, een bak van 25 meter.

  3. Peter

    Bedankt voor de toevoeging, ik had het inderdaad nog niet begrepen. 🙂
    Prettig dat er nu toch sprake is van herstel, ik weet heel goed hoe vervelend je je kan voelen door dit soort blessures.

  4. matthijs

    Tja, ik begin te vrezen dat het een marsfractuur is, een soort metaalmoeheid van het bot door chronische overbelasting, de oorzaak kan zijn dat je op schoenen met te weinig demping loopt op harde ondergrond. Dat de pijn dan vooral aan de bovenkant van de voet zit verklaar ik dan maar doordat pezen en aanhechtingen ook niet staan te juigen als het bot overbelast is.
    Voor de rest klopten de symptomen allemaal wel redelijk.
    Om herhaling te voorkomen wordt aangeraden:
    1: Neem schoenen met meer demping, (dus niet, ik denk niet dat mijn voeten daar sterker van worden).
    1b: Zachtere ondergrond: tja nu het wat droger word kan dat ook wat meer.
    2: voortaan op de hak landen, is voor mij ook niet echt een optie.
    3 In ieder geval om de dag trainen, om het bot de kans te geven zich te herstellen. Daar zit volgens mij wel wat in.
    Ik kreeg pijn in mijn voet op de derde dag achter elkaar, Ook bij jou gebeurde het niet tijdens, maar de dag na een lange duurloop.
    Enfin, omdat herstel 3 tot zes weken duurt verwacht ik in het ergste geval nog twee weken in de lappenmand te liggen, daarna gewoon 3x per week rustig opbouwen.
    Heb je al een wedstrijd op het oog? ik zie nergens meer pijntjes in je weblog, behalve tere voeten, volgens mij ben je er klaar voor.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2021 Onderweg

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑